Nakkefestivalen er skabt og genskabes hvert år af frivillige amatører, som planlægger og

tager ansvaret for festivalen. På arrangørholdet griner vi og græder sammen, og der grædes af og til – for det kan være en meget hård tjans. Men vi elsker alle festivalen, og kærligheden består, så hvert år findes der et standhaftigt arrangørhold, som laver festival med alt, hvad de har i sig. Vi har altid brug for flere, og ALLE er velkomne!

Så læs nedenfor om arrangørtjanserne, og skriv til den enkelte arrangør, du vil slutte dig til – og find gerne på nye, da festivalen bedst udvikles gennem nye spændende idéer (i så fald skriv til info@nakkefestival.dk).

Backstage

Hele hallen er et virvar af mennesker, som skal frem og tilbage med sceneudstyr og kasserapporter. Samtidig er det stedet Sekretariatet og Sikkerhed har base, og stedet hvor musikerne nogle gange varmer op. Oppe på første etage skaber de Backstageansvarlige en lille oase, hvor musikere (og arrangørerne af og til) kan slappe af og koble fra. Alt dette skal der holdes styr på, og det hele skal holdes rent – i Backstage har vi nok at se til.

Hilsen Josefine og Emma backstage

 

Baren

Alle kender Baren, og vi har et kæmpestort ansvar – på festivaller bliver man tørstig, og tørsten slukkes gerne med en iskold fadøl. Bagved baren skal der serveres øl, og masser af det… Derudover er det sin sag at styre festen, uden at det hele går op i hat og briller. Der er altid gang i baren.

Kan du godt lide at have lidt ansvar, også selvom du er på festival? Hvis du vil være medarrangør i Baren, så skriv til nakkebar@gmail.com

HUSK: Når baren skåler, så skåler alle!

 

Booking

En festival skal have musik, og den skal være spændende. På Nakke betaler vi ikke kunstnere, så det kan af og til være udfordrende at booke kvalitet. Vi arbejder hele året med at lytte til alle de enormt mange bud, vi får ind, gå til koncerter og forhandle aftaler i hus. På festivalen skal vi tage imod bands og afvikle koncerter. Vi arbejder for musikkens skyld!

 

Forplejning

Før og efter festivalen er der mange medhjælpere og arrangører, som arbejder hårdt dagen lang, så mad har de ikke tid til at tænke på. Som Forplejningsansvarlig er man de arbejdendes madmor, som sørger for madplan, indkøb, madlavning og servering for de sulte horder. Uden mad, duer helten ikke – og helte har vi mange af på Nakke 🙂

 

Fotograf

Som noget nyt på Nakkefestival kan man nu tilmelde sig som fotograf.

Arbejdsbeskrivelse: Nakkefestivals fotografer laver reportager fra alle sider af festivalen.

Andet: Du har alle ejerrettigheder til dine billeder, men Nakkefestival får brugsretten til at lægge dem på vores hjemmeside og bruge dem i PR-sammenhæng.
 Desværre dækker Nakkefestival’s forsikring ikke dit udstyr, udover når det er opbevaret.

 

Indgang

Vi er det første, man møder på Nakke og altid klar på en varm velkomst. Effektivitet er nødvendig, hvis ikke køen skal blive for lang, og hovedet skal holdes koldt i pressede situationer. I Indgangen har vi ansvar for at holde vores medhjælpere vågne og glade, så forbudte ting og ubudne gæster ikke kommer ind på Nakke.

Hvis du vil være medarrangør i Indgangen, så skriv til info@nakkefestival.dk.

 

Kiosken

Der skal bestilles varer, så ingen mangler smøger eller chips. Lageret skal holdes fyldt, kundernes behov skal aflures, og medhjælperne skal instrueres grundigt, da det ellers kan blive indviklet. Der drives butik!

Hvis du vil være ny medarrangør i Kiosken, så skriv til info@nakkefestival.dk.

 

Krea

Dancebattle, Graffitimaling, bodytwister, toiletpyntning,udsmykning af scener – det er kun få af de projekter kreaholdet står for på Nakkefestivalen.

I krea er vi vilde med at udsmykke nakkefestivalen og sørge for en god stemning på festivalen. Vi rummer mange forskellige former for kreativitet. Derfor er det ikke et krav at du er en haj til at male graffiti eller andre specifikke ting, da dit engagement og lysten til fællesskabet vægtes højest. I krea arbejder vi ikke ud fra faste vagter, og et bestemt antal timer, men i højere grad til vores projekter er færdige. Man er hele tiden en del af kreafællesskabet, hvor vi hygger os og sammen får vores projekter ført ud i livet.

Vi mødes på Nakkefestivalen senest søndag d. 19 juli inden kl. 15 og forlader tidligst festivalen igen søndag d. 26 juli kl. 17 (Vi er flere der både kommer før og bliver efter, og du er meget velkommen!) Vi holder desuden “morgenmøde” kl. 12 hver dag på festivalen.

Mange hilsner Johanne, Klara, Steffen og Signe

 

Køkkenet

Det er lummert i køkkenet, men der er også store mængder mad. Køkkenarrangørerne planlægger menu, vurderer mængder, bestiller ingredienser, laver mad og styrer den største medhjælpergruppe på Nakke. Vi laver mad til nakkefolket.

 

M-Shake

M-shake er hjertet for al fest der foregår inden for Nakkes dejlige grænser. Desuden er det festivalens drinksbar. Her serverer vi iskolde smoothies, mættende morgenyoghurt, savlavlende lækre cocktails, brysthårsfremtvingende shots, og et par flade og et kys har vist også været brugt som valuta igennem årene.

M-shake har fået sit navn fra de milkshakes der blev solgt nogle år tilbage, og på trods af at de er taget af menuen, hænger navnet ved.

Med et par 1.- og 2. års arrangører ved roret, rocker vi i år Nakke med knæhaserne over albuerne. 100p. Ses!

Hvis du vil være med til at styre og udvikle M-Shake, så skriv til  info@nakkefestival.dk.

 

Nurser

Nursernes fremmeste opgave er nurse campingarealet, og det gøres ved at man med smil og venlighed, opfordre gæsterne til at rydde op efter sig selv og hinanden. Arbejdet kan måske afhjælpe dem med eventuelle tømmermænd, så de får energi og trang til at rydde lidt i lejren. Da Nakkefestival bliver holdt på en plæne som vi blot låner, er det meget vigtigt at den altid bliver leveret tilbage i samme gode tilstand som vi overtager den i, inden festivalens begyndelse, derfor er det Nursernes store ansvar at sørge for at pladsen bliver så kærligt behandlet som muligt, og at den er så ren som kan lade sig gøre.

Det er så ikke alle, der er modtagelige over for nurseres naturlige charme, så nursernes anden opgave er, at holde campingarealet samt madlavningsområdet nogenlunde ryddet, samt at tømme festivalens skraldespande.

Det er en herlig tjans med god kontakt til gæsterne.

 

 

Oprydning

Når alle andre er udkørte og bare gerne vil hjem, så tager den Oprydningsansvarlige fat og får med en kærlig og nænsom hånd presset de allersidste kræfter ud af arrangørstaben. Der skal fra start søndag morgen holdes overblik over situationen og sikres, at der ikke laves dobbeltarbejde.

Nakkefestivalen mangler DIG! Skriv til info@nakkefestival.dk for at høre mere.

 

Pladsen

Festivalen bliver ikke bygget på én dag, og der skal meget planlægning til forud for selve byggeopgaven. Som Pladsansvarlige sikrer vi festivalen vand, el, toiletter og scener – uden os ville intet fungere. Brandveje skal laves, materialer skal indkøbes, medhjælpere skal sættes i sving, og alt skal holdes kørende under festivalen. Arbejd, Arbejd 🙂

Hvis du vil være Pladsansvarlig, så skriv til  nakkefestival-pladsen@googlegroups.com.

 

Pølsebod

Pølsevognen er tilbage!! Pølsevognen er et supplement til den øvrige mad på nakke for dem der er fan af lækre hotdogs (også veganske) og hurtige toast, og ikke mindst for dem der elsker at spise natfråder så man kan hænge lidt længere tid i baren.

Så vil du være med til at lange hotdogs og toast over disken til sultne og glade nakkefolk, så er dette stedet for dig!

Vi mangler dig!

Har du lyst til at jonglere med pølser, og har du en passion for at putte smørelse i brød, så skriv til info@nakkefestival.dk nu!

 

Samarit

Sammeriterne er vores førstehjælpere, der som deres navn bebyder altid er klar til at hjælpe. Som samarit på Nakkefestival kommer du til at servicere mennesker, der har brug for hjælp eller er kommet til skade – det kan være småskavanker, dehydrering eller større skader.

Arbejdsbeskrivelse: Du vil skulle arbejde med fx at rense sår eller yde psykisk førstehjælp, samt generelt være til stede, hvis uheldet er ude.

Særlige krav: Du er over 18 år, og har gennemført et førstehjælpskursus. Du er serviceminded og ansvarlig. Du skal møde folk med et smil og kunne snakke med alle, og du skal især være god til at lytte, og så er det en betingelse, at du ikke bliver dårlig og skidt tilpas, hvis du ser blod eller folk, der har ondt – også selv om Nakkefestival er en rolig festival uden mange skader.

Andet: Du skal være indstillet på, at alkohol er forbudt under vagten og at du møder op ædru – så er godt humør og humoristisk sans en absolut fordel.

 

 

Sekretariat – Økonomi, Logistik, IT og PR

Der skal også nogen til at lave papirarbejdet, og det er, hvad vi blandt andet laver i sekretariatet. Her er vi aktive hele året rundt; med at lave regnskab og budget i Økonomi, med at lave handelsaftaler med de forskellige leverandører i Logistik, med at opdatere hjemmesiden og sikre den interne kommunikation i IT og med at holde kontakten til publikum og pressen i PR. Opgaverne er alsidige, og hver mand har sin egen post, så festivalens mindre kendte sider er i orden.

Hvis du vil være med i Sekretariatet, så skriv til info@nakkefestival.dk.

Nakkefestivalen mangler DIG som Logistikansvarlig!

 

Sikkerhed

Festivalen har vokset sig stor, og med mange mennesker samlet på et sted kan der opstå ubehagelige situationer. Vi sørger for, at koncerterne bliver en god oplevelse uden de store skader, og at gæsterne kan sove trygt om natten. Det kræver overblik at styre alle situationer, som opstår, og de venter desværre ikke, så det kræver hurtige beslutninger. Et klart hoved våger over festivalen.